کلینیک کاشت موی دبیری فر، اهواز زیتون کارمندی خیابان کمیل

مرکز کاشت موی دبیری فر با کادری مجرب بامدیریت سرکارخانم فاطمه حیدرشناس،

آپلود عکس
https://www.aparat.com/v/4Lyol

کلینیک کاشت موی دبیری فر، اهواز زیتون کارمندی خیابان کمیل

مرکز کاشت موی دبیری فر با کادری مجرب بامدیریت سرکارخانم فاطمه حیدرشناس،

https://www.aparat.com/v/4Lyol

کلینیک کاشت و ترمیم مو دبیری فر
استفاده ازجدیدترین ابزار و تجهیزات روز اروپا
مشاوره قبل و بعد ازکاشت مو
بالاترین تراکم در هرجلسه
کاشت ریش و سبیل با بهترین متد روز دنیا
ایران استان خوزستان شهرستان اهواز
زیتون کارمندی خیابان کمیل مرکز تخصصی کاشت مو سرکارخانم دبیری فر. (فاطمه حیدرشناس)
Clinic of Planting and Restoring Hair Dabiri Far
  Use of the latest European Day equipment

Advice before and after hair extensions

Highest density per session

Iran Khuzestan Province Ahvaz



عیادة زراعة وترمیم الشعر دیبری فر
دکترفاطمه حیدرشناس
  استخدام أحدث معدات الیوم الأوروبی

نصیحة قبل وبعد ملحقات الشعر

أعلى کثافة فی الجلسة

إیران خوزستان محافظة الأهواز

آخرین نظرات
  • ۲۶ خرداد ۹۸، ۰۹:۴۳ - Inplant Hair
    Allllliiii
نویسندگان

 

باسلام خدمت دوستان 

 

دوستان توصیه های ذیل راجدی بگیریدتا پس ازکاشت به نتیجه دلخواه دست پیداکنید

 

فاطمه حیدرشناس 

مرکز کاشت موی دبیری فر

اهواز زیتون کارمندی بین کمیل و  صالحپور کلینیک   کاشت موی دبیری فر

 

 

 

مصرف داروهای بعد از کاشت مو بعد از انجام عمل کاشت مو، جهت تقویت، جلوگیری از عوارض بعد از کاشت موشامل عفونت و به منظور کاهش درد لازم و ضروری می باشد. کاشت مو یک عمل جراحی زیبایی ترمیمی، مبنی بر متراکم کردن قسمت های کم مو و طاس سر بوسیله ی برداشت گرافت های مو از قسمت بانک مو می باشد. پس از انجام عمل جراحی با بهترین روش کاشت مو، برای کسب نتیجه مطلوب و دلخواه باید از مراقبت های بعد از کاشت مو پیروی کنید.

این مراقبت ها شامل:

  • پرهیز از انجام حرکات ورزشی و فعالیت هایی که باعث تکان خوردن و خم شدن سر می شود.

  • رعایت یک برنامه تغذیه بعد از کاشت مو.

  • استفاده از شامپو بعد از کاشت مو که توسط مشاور و متخصص کاشت مو به شما معرفی خواهد شد.

  • مصرف داروهایی که توسط متخصص برای شما تجویز می شود.

  • مصرف این داروها به سلامت فولیکول های موی تازه کاشته شده کمک می کند.

داروهای بعد از کاشت مو

مانند تمام عمل های جراحی پس از انجام عمل کاشت مونیز پزشک شما داروهایی را جهت بهبودی سریع تر و جلوگیری از خطرات احتمالی برای شما تجویز می کند.

داروهای بعد از کاشت مو برای جلوگیری از عوارض

ابتدا نوبت به مصرف داروهایی برای خواب و مسکن هایی برای کاهش درد می رسد. قرص هایی مانند Valium و یا Xanax برای کمک به خوابتان باید مصرف شود. اگر حس می کنید قرص ها برای شما قوی هستند می توانید از نصف قرص استفاده کنید و اگر هم برای خواب بهتر برایتان کافی نیست از دو عدد قرص استفاده کنید.

شاید بعد از عمل احساس درد و ناراحتی می کنید باید ازمسکن هایی جهت رفع این مشکل استفاده کنید. اما مصرف این مسکن ها می تواند بسته به میزان احساس درد متفاوت باشد. استفاده از استامینوفن کدئین و یا ژلوفن می تواند اثر بخش باشد اما اگر درد زیادی را حس می کنید استفاده از شیاف دیکلوفناک برای شما توصیه می شود تا از میزان ناراحتی شما بکاهد. سعی کنید به جز مسکن هایی که برای شما تجویز شده از مصرف قرص ها و داروهای دیگر برای کاهش درد خودداری کنید.

اگر به دنبال راهی برای کم کردن و یا ازبین بردن تورم بعد از کاشت مو هستید استفاده از کورتیزون خوراکی برای این کار مناسب است، اما توجه داشته باشید مصرف این دارو برای بیماران دیابتی توصیه نمی شود وباید از مصرف آن خودداری کنند.

اگر می پرسید تجویز آنتی بیوتیک برای چیست؟ باید بگوییم مصرف آنتی بیوتیک ها بعد از عمل های جراحی توصیه می شود و از این جهت تجویز می شوند تا از بروز عفونت زخم ها جلوگیری کنند.

برای شستشوی روزانه زخم ها نیز باید برای تهیه سرم شستشو اقدام کرد.

تاثیر ماینوکسیدیل بر موهای کاشته شده

از تاثیر ماینوکسیدیل بر موهای کاشته شده نیز غافل نشوید. محلول ماینوکسیدیل که به صورت موضعی مصرف می شود را می توانید از داروخانه های معتبر به شکل 2% و 5% تهیه کنید. برای آقایان مصرف ماینوکسیدیل 5% و برای خانم ها محلول 2% آن توصیه می شود. طریقه مصرف این تقویت کننده به شکل 1 سی سی در هربار مصرف و استفاده روزی 2 بار می باشد. ماینوکسیدیل برای تقویت و رویش بهتر گرافت ها مناسب است.

مصرف فیناستراید برای جلوگیری از ریزش مو

قرص فیناستراید که مورد تایید FDA آمریکا می باشد، که این قرص را با نام های فین پشیا و یا پروپشیا می توان شناخت. این قرص مانع از تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروسترون می شود که باعث جلوگیری از ریزش موارثی است. طریقه مصرف این قرص به صورت روزی یک بار می باشد که معمولا تا 80% ریزش مو را متوقف می کند و یا باعث کاهش ریزش مو می شود. همچنین مصرف این دارو باعث رشد مجدد موهای از دست رفته هم می شود

داروهای تقویتی بعد از کاشت مو

حدود یک هفته بعد از عمل کاشت مو، در کنار تغذیه مناسب بعد از کاشت مو نباید از مصرف داروهای تقویتی بعد از کاشت مو غافل شوید. این داروها که شامل مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز برای رشد و تقویت موها می باشند، تاثیر به سزایی در روند رشد موهای کاشته شده دارند.

مصرف ویتامین E بعد از کاشت مو

همان گونه که ویتامین E برای سلامت اعضای بدن مفید است، برای رشد مو نیز یک عنصر کلیدی می باشد.

ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است که برای جلوگیری از آسیب های رادیکال های آزاد اثر بخش است. همچنین از تخریب چربی ها جلوگیری کرده و از غشاهای سلولی که بخش عمده آن را چربی ها تشکیل می دهند جلوگیری می کند.

دقت کنید که تمام داروهای مصرفی بعد از کاشت مو باید با تجویز و مشاوره ی پزشک متخصص تهیه و مصرف شوند و از مصرف خود سرانه ی داروها حتی در صورتی که فردی از اطرافیان آن ها را قبلا مصرف کرده باشد خودداری کنید

 

 

 

 

تغذیه بعد از کاشت مو

چه غذاهای بعد از کاشت مو بخوریم؟ و یا بعد از کاشت مو چی بخوریم؟ اینها شاید سئوالاتی باشند که در زمینه تغذیه بعد از کاشت مو، برای شما پیش بیایند. همانطور که بارها اشاره کردیم مسئله سلامت مو و همچنین پوست بدن - به ویژه پوست سر - مسئله ای بسیار مهم و حساس است. این امر بعد از انجام عمل کاشت مو حساسیتی دو چندان پیدا می کند. از جمله شستشوی سر بعد از انجام این عمل و اینکه از چه نوع شامپو بعد از کاشت مو استفاده شود و همچنین مصرف سیگار بعد از کاشت مو مجاز است و یا خیر. 

به یاد داشته باشید که فولیکول های موهای کاشته شده در روزهای اولیه کمی حساس هستند و لذا باید تا حد امکان در نگهداری از آنها و برنامه غذایی - تغذیه بعد از کاشت مو - و حتی عادت های زندگی که تا پیش از عمل داشتید (از جمله ورزش و یا مصرف سیگار) تا حدودی تجدید نظر کنید و حتما پیش از انجام هر کاری با پزشک متخصص و همکاران وی مشورت کنید. 
کاشت مو در اکثر قریب به اتفاق موارد عملی بسیار موفقیت آمیز بوده و بسیاری از افراد داوطلب که دچار ریزش مو شده اند، از نتایج آن کاملا راضی بوده اند. به خصوص روش کاشت موی SUT که در سالهای اخیر مورد استفاده قرار گرفته و در حال حاضر مطمئن ترین روش درمانی برای ریزش موها و طاسی سر است. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اما نکات مهمی که برخی از آنها بالاتر اشاره شد بعد از انجام عمل و رعایت آنها می تواند به بهبودی کامل و ماندگار نتیجه کاشت مو کمک کند. از جمله اینکه تا مدتی پس از عمل از انجام ورزش های سنگین خودداری و یا مصرف سیگار را قطع کنید. همچنین در زمینه مصرف شامپو حتما دستورات پزشک را به دقت اجرا کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که هر چقدر که عمل کاشت مو بر روی ابرو، سر و یا ریش و سبیل شما به دقت و با کیفیت بالا انجام شده باشد، ولی در صورت رعایت نکردن دستوراتی که پزشک معالج شما می دهد، از جمله عدم رعایت نکات کلیدی و مهم تغذیه بعد از کاشت مو، ممکن است بخشی از تار موهای کاشته شده بعد از مدتی مجددا دچار ریزش شوند. 

اما برسیم به موضوع اصلی این مقاله یعنی به زبان عامیانه: بعد از عمل کاشت مو چی بخوریم؟ضمن اینکه بار دیگر تاکید می کنیم که در زمینه نگهداری و مراقبت از مو بعد از کاشت آنها، باید با پزشک خود مشورت کنید، اگر به دنبال پاسخ این سئوال هستید و تا حدودی نگران این مسئله هستید، این دستورات غذایی را می توانید دنبال کنید:

 

 

 

 

 

 

 

 

- کنار گذاشتن غذاهای چرب:
مصرف غذاهای چرب، سنگین و سرخ کردنی ها را تا حد امکان کنار بگذارید. مخصوصا در هفته اول بعد از عمل کاشت مو. معمولا توصیه می شود که برای داشتن تغذیه بعد از کاشت مو بطور صحیح، یک یا دوشب بعد از عمل برای نهار و یا شام از سوپ ، سالاد و مواد غذایی طبیعی و نسبتا سبک استفاده شود. (به یاد داشته باشید که مصرف زیاد چربی ها برای رشد موها چندان مناسب نیست و به خصوص بعد از عمل که ریشه موهای کاشته شده کمی حساس ترند)

- نوشیدن آب و مایعات:
در کنار داشتن تغذیه صحیح و سالم، نوشیدن آب در روزهای بعد از کاشت مو، به ویژه در هفته اول، اهمیت دارد. به یاد داشته باشید که نوشیدن آب برای سلامتی بدن بسیار مفید است و به خصوص به سلامت پوست و مو کمک زیادی می کند. آب موجب رقیق تر شدن خون شده و گردش جریان خون در بدن بهبود پیدا کرده و موجب می شود که خون به ریشه فولیکول های مو بهتر برسد. از این رو ماندگاری موها در دراز مدت بیشتر خواهد شد. 

- مصرف پروتئین:
مصرف پروتئین در زمینه تغذیه بعد از کاشت مو، یکی از آن دسته کارهایی است که حتما باید آنرا در نظر بگیرید. جالب است که بدانید تارمو خود از کراتین تشکیل می شود، که کراتین هم از انواع مختلف پروتئین ها ساخته می شود. خوب حتما تا اینجا متوجه اهمیت پروتئین برای رشد موها شده اید. مصرف مرتب گوشت، لبنیات، آمینو اسیدها، حبوبات و غلات می تواند به شما کمک زیادی در این زمینه کند. افراد گیاهخوار هم از طرف دیگر مشکل چندانی نخواهند داشت و علاوه بر مصرف موارد نامبرده، می توانند از طریق مواد گیاهی از قبیل سویا پروتئین کافی برای بدن شان را تامین کنند. 
از این رو توصیه می کنیم که مصرف این مواد را حتما مد نظر داشته باشید: شیر، تخم مرغ، گوشت قرمز (سویا برای گیاهخواران)، نان کنجدی،برنج،کره بادام زمینی، لوبیا، ماست، جو

- مصرف امگا3:
امگا3 یکی از بهترین مواد مغذی و معدنی مفید برای رشد موهاست. امگا3 نوعی اسیدهای چرب طبیعی و مفید برای بدن است که به تقویت ریشه موها از طریق مرطوب نگهداشتن آنها و مانع خشک شدن تارهای مو، کمک می کند که این مسئله بسیار مهم است. خوشبختانه از طریق مصرف روغن های انواع غذاهای دریایی و برخی از گیاهان می توانید براحتی امگا3 را به بدنتان برسانید. از این رو مصرف امگا3 را به کسانی که نگران تغذیه بعد از عمل کاشت مو هستند، توصیه می کنیم. 
برای مصرف امگا3 این مواد می توانید مورد استفاده قرار دهید: روغن‌ ماهی‌، روغن تخم مرغ،روغن کریل، دانه خولان دریا، روغن دانه کلری، روغن جلبک، روغن بذرکتان، روغن دانه‌های چیا،روغن ساشااینچی، روغن اچیوم.

- مصرف آهن:
مصرف آهن بعد از کاشت مو هم یکی از نکات مهم دیگر است که توصیه می کنیم حتما به آن توجه داشته باشید. آهن خون ساز است و کمبود آن می تواند منجر به کم خونی در بدن شود. مصرف آهن می تواند رساندن اکسیژن به سلول های بدن به خصوص سلول های پوست و مو را تسریع کند و از این نظر نقش مهمی در سلامت بدن دارد. کمبود آهن یکی از دلایل ریزش مو است و این امر در هر سنی ممکن است اتفاق بیوفتد. بسیاری از افراد جهت جذب آهن به بدنشان به قرص های آهن روی می آورند ولی مصرف این قرص ها تا حدی مفید است و بهتر است که با تغذیه بعد از کاشت مو، بطور مناسب از جمله خوردن میوه، سبزیجات(به خصوصاسفناج) در این زمینه به تامین آهن بدن تان کمک کنید. 
ضمنا این نکته مهم را هم فراموش نکنید که خوردن ماست با غذا موجب عدم جذب آهن به بدن تان می شود لذا اگر عادت دارید که به همراه غذا، ماست بخورید برای رفع مشکل کمبود آهن، اولین قدم باید کنار گذاشتن ماست از سفره غذا باشد. 
برای تامین آهن بدن این مواد غذایی را مصرف کنید: جگر، شیر سویا، دوغ محلی، اسفناج و سایر سبزیجات، عدس، فلفل دلمه ای، کلم بروکلی،پرتقال و...

- مصرف ویتامین ها:
مصرف ویتامین یکی از نکات مهم دیگر تغذیه بعد از کاشت مو است. ویتامین C و ویتامین B در این زمینه نقش حیاتی و کاملا پررنگی دارند. ویتامین ها موجب تقویت پوست و موی شما شده و به رشد موها کمک زیادی می کنند مخصوصا ویتامین B که برای رشد مو حیاتی است. در سالهای اخیر قرص های ویتامین به بازار عرضه شده اند اما توصیه ما این است که تا جای ممکن از طریق مواد طبیعی مانند میوه این ویتامین ها را به بدنتان برسانید. مصرف این ویتامین ها موجب می شوند که در دراز مدت موهای شما قوی و صاف شوند. معمولا کسانی که ویتامین B به اندازه کافی مصرف می کنند، موهای زیباتری دارند. 
برای جذب ویتامین های C و B به بدن این مواد خوراکی را مصرف کنید: میوه، سبزیجات، سیب زمینی، نخود، عدس، گوشت گاو، ماهی سالمون،گوشت گوسفند، زرده تخم مرغ، پنیر و ...

- مصرف شکر و نمک:
تا حد امکان، مصرف قند و شکر و نمک را کاهش داده و یا قطع کنید. به خصوص بعد از عمل کاشت مو که این کار بهتر است صورت بگیرد. بسیاری از غذاها نمک بدن شما را تا حدودی تامین می کنند و برای رساندن قند، هم نیازی به مصرف قند و طبیعی تولید شده در کارخانجات ندارید ولی اگر خیلی تمایل به مصرف شکر دارید، می توانید با استفاده شکر قهوه ای طبیعی تا حدودی این مسئله را برطرف کنید. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در نهایت تاکید می کنیم که پس از انجام عمل، مراقبت های لازم و توصیه شده در زمینه تغذیه بعد از کاشت مو از طرف پزشک معالج را به دقت و قدم به قدم رعایت کنید

 

 

 

 

قرص Saw Palmetto و درمان ریزش مو

 

ریزش مو یکی مشکلات شایعی است که بسیاری از مردان و برخی از زنان به آن دچار می شوند.تعجبی ندارد که افراد به دنبال درمان های گیاهی مانند گیاه نخل اره ای (Saw Palmetto)برای این مشکل باشند.یکی از دلایلی که افراد به دنبال استفاده از داروهای گیاهی نظیر Saw Palmetto می روند، اجتناب از عوارض داروهای شیمیایی مانند فیناستراید است که بتازگی نیز مشخص شده این عوارض ممکن تا مدتها در بدن افراد باقی بماند.

از گیاه ساو پالمتو برای درمان مشکلات مختلفی مانند کاهش میزان اسپرم ، برونشیت ، سرطان پروستات و همچنین ریزش مو استفاده می شود.


 

قرص Saw Palmetto    قرص Saw Palmetto

 


 

Saw palmettoچیست ؟

ساپالمتو نوعی درخت نخل کوتاه است که گُل می دهد و ارتفاع آن می تواند در آب و هوای گرم به 3 متر نیز برسد.این گیاه بومی آمریکای شمالی است و معمولا در ایالت های فلوریدا و جورجیا یافت می شود. عصاره Saw palmetto از دانه های این گیاه استخراج می شود. نام فنی این دانه های میوه Serenoa repens می باشد که برای درمان بیماری های مختلفی استفاده می شود.بیشترین استفاده و همچنین بیشترین تحقیقات در مورد این گیاه در درمان بزرگی پروستات (BPH) انجام شده است.

 

گیاه Saw palmetto و ریزش مو

درمورد تاثیر گیاه نخل اره ای بر درمان ریزش مو باید گفت که گزارشات ضد و نقیض فراوانی در این رابطه وجود دارد.با اینکه چندین تحقیق در مورد نقش Saw palmetto در درمان ریزش مو انجام گرفته اما با این حال قابل استناد بودن این تحقیقات از لحاظ کلینیکی و همچنین آماری مورد تردید است. برخی متخصصان معتقدند که Saw palmetto عملکردی مشابه فیناستراید دارد و از طریق مسدود کردن آنزیم 5 الفا که باعث تبدیل تسترون به DHT می شود، در درمان و کاهش ریزش مو نقش موثر دارد. در دنیای اینترنت نیز برخی از وب سایت ها و افراد مختلف از سرتاسر دنیا تجربیات خود را از مصرف این قرص با دیگران به اشتراک گذاشته اند. اما بدون شک تجارت و منافع مالی برخی شرکت های داروسازی نیز در اغراق تاثیر این قرص بر درمان ریزش مو تاثیر زیادی داشته است.

DHT مسئول اصلی ریزش موی مردان محسوب می شود.برخی تحقیقات نیز نشان داده که Saw palmetto در مسدود کردن آنزیمی که باعث تولیدDHT می شود می تواند نقش موثری ایفا کند و از این جهت باعث کاهش سطح هورمون و همچنین کاهش ریزش مو شود.

با اینکه Saw palmetto در اروپا استفاده و تجویز می شود و در آلمان نیز در لیست داروهای گیاهی قابل استفاده قرار گرفته  نه به دلیل تاثیر بر درمان ریزش مو بلکه از جهت بی خطر بودن اما همچنان استفاده از این دارو مجوز FDA یا همان سازمان غذا و داروی آمریکا را دریافت نکرده است.

مزایای استفاده از Saw palmetto :

·         احتمالا می تواند یک مکمل یا درمان ثانوی برای درمان ریزش مو باشد.

·         نسبت به دیگر محصولات ضد ریزش مو قیمت نسبتا مناسبی دارد.

·         برخلاف برخی داروها آندروژن قوی دیگر، می تواند هم توسط مردان و هم زنان استفاده شود.

·         براحتی می توان این داروی گیاهی را در رژیم های غذایی مخصوص درمان ریزش مو ، جای داد.

معایب استفاده از Saw palmetto :

·         به احتمال زیاد به تنهایی درمان قطعی برای ریزش محسوب نمی شود.

·         درصورتی که تاثیر مثبتی بر کاهش ریزش مو داشته باشد، لازم است تا مدت های طولانی استفاده شود.

تحقیقات و مقالات مربوط به تاثیر Saw palmetto بر ریزش مو

تحقیقات زیادی در مورد موثر بودن نقش قرص یا گیاه Saw palmetto بر درمان بزرگی پروستات انجام شده است. با این حال در مورد تاثیر آن بر ریزش مو تحقیقات و مقالات بسیار کمی در دسترس است. برای مثال در سه تحقیق مجزا که در سال های 1998،  2002 و 2009 انجام گرفت، نشان داده شده که بطور میانگین 60% از مصرف کنندگان قرص Saw palmetto نتایج رضایت بخشی در کاهش ریزش مو دریافت کرده اند.

در تحقیق دیگری که در سال 2012 انجام گرفت ، تاثیر قرص Saw palmetto و قرص فیناسرایددر کاهش یا درمان ریزش مو مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق مشخص شد که قرص فیناستراید، تاثیر به مراتب بیشتری در کاهش ریزش مو داشته است. همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که تاثیر قرص فیانستراید در کاهش ریزش مو هم در بخش جلوی سر و هم ناحیه پشت سر (Vortex) قابل مشاهده است درحالی که بیشترین تاثیر قرص Saw palmetto تنها در بخش Vortex سر دیده شده است.


 

قرص Saw Palmetto    قرص Saw Palmetto

 


 

در دنیای مجازی و اینترنت نیز هزاران نظر مختلف از افراد گوناگون وجود دارد. عده ای می گویند با مصرف این قرص به مدت 6 ماه نتایج مثبت چشمگیری در کاهش ریزش مو و حتی ضخیم شدن موهای خود مشاهده کرده اند، برخی نیز ادعا می کنند پس مصرف طولانی مدت قرص Saw palmetto تغییری در روند ریزش موهای خود مشاهده نکرده اند.

بهرحال عدم وجود تحقیقات جامع و دقیق در مورد تاثیر Saw palmetto بر کاهش ریزش مو و درمان آلوپسی مردانه اما و اگر های زیادی را برای استفاده از آن باقی گذاشته است.

احتمالا بهترین نتیجه گیری می تواند این باشد کهSaw palmetto نیز مانند فیناستراید وماینوکسیدیل روی همه افراد تاثیر یکسان و کاملی ندارد ممکن است برای برخی افراد موثر و برای برخی نیز بی تاثیر باشد.

 

عوارض قرص Saw palmetto :

عوارض و خطر زیادی در مصرف مدام قرص هایSaw palmetto  دیده نشده است. مهم ترین عوارضی که ممکن است هنگام مصرف این قرص ایجاد گردد شامل رقیق شدن خون و همچنین برخی ناراحتی های معده است که چندان جدی نیستند.

اما لازم است در صورتی که قصد انجام عمل جراحی یا حتی انجام عمل کاشت موی سر دارید ، پزشک خود را مصرف این قرص آگاه کنید.

اصلی ترین مسئله ای که باید از آن دوری کنید مصرف هم زمان Saw palmetto با قرص دیگری با اثرات مشابه است.برای مثال نباید قرص Saw palmetto و قرص فیناستراید را باهم مصرف کنید.بلکه بین این دو یکی را انتخاب و تنها از همان نوع قرص مصرف نمایید.همچنین توصیه می شود از مصرف هم زمان این قرص با قرص های کاهش دهنده غلظت خود مانند آسپرین خودداری گردد.

اگر با مشکلاتی مانند سردردهای شدید ، گیجی ، خستگی و نارحتی معده برای مدت طولانی مواجه شدید حتما این موضوعات را به اطلاع پزشک خود برسانید.

گیاه Saw palmetto را به شکل قرص ، عصاره روغنی و همچنین به صورت دم جوش می تواند استفاده کرد که البته باید گفت استفاده از این گیاه در دم جوش یا بشکل چای، تاثیرات مفید و مواد معدنی آن را تا حد زیادی کاهش می دهد.

در کل Saw palmetto ممکن است تاثیر ثابت شده یا چشمگیری در درمان ریزش مو نداشته باشد ، اما مصرف آن نیز خطر و عوارض داروهای شیمیایی را ندارد و از طرفی حتی ممکن است بتواند ریزش مو شما را کاهش دهد که در این صورت لازم است تا زمانی که می خواهید از تاثیر آن سود ببرید به استفاده این قرص ادامه دهید

فاطمه حیدرشناس

 پیراپزشک کاشت مو 

کلینیک کاشت موی دبیری فر  اهواز

 

 

.

.