کلینیک کاشت موی دبیری فر، اهواز زیتون کارمندی خیابان کمیل

مرکز کاشت موی دبیری فر با کادری مجرب بامدیریت سرکارخانم فاطمه حیدرشناس،

آپلود عکس
https://www.aparat.com/v/4Lyol

کلینیک کاشت موی دبیری فر، اهواز زیتون کارمندی خیابان کمیل

مرکز کاشت موی دبیری فر با کادری مجرب بامدیریت سرکارخانم فاطمه حیدرشناس،

https://www.aparat.com/v/4Lyol

کلینیک کاشت و ترمیم مو دبیری فر
استفاده ازجدیدترین ابزار و تجهیزات روز اروپا
مشاوره قبل و بعد ازکاشت مو
بالاترین تراکم در هرجلسه
کاشت ریش و سبیل با بهترین متد روز دنیا
ایران استان خوزستان شهرستان اهواز
زیتون کارمندی خیابان کمیل مرکز تخصصی کاشت مو سرکارخانم دبیری فر. (فاطمه حیدرشناس)
Clinic of Planting and Restoring Hair Dabiri Far
  Use of the latest European Day equipment

Advice before and after hair extensions

Highest density per session

Iran Khuzestan Province Ahvaz



عیادة زراعة وترمیم الشعر دیبری فر
دکترفاطمه حیدرشناس
  استخدام أحدث معدات الیوم الأوروبی

نصیحة قبل وبعد ملحقات الشعر

أعلى کثافة فی الجلسة

إیران خوزستان محافظة الأهواز

آخرین نظرات
  • ۲۶ خرداد ۹۸، ۰۹:۴۳ - Inplant Hair
    Allllliiii
نویسندگان

 

. Fatemeh heidarshena

هرآنچه راجع به کاشت مو بایدبدانیم! 

گردآورنده سرکارخانم فاطمه حیدرشناس

ریزش مو یکی از مشکلات رایجی است که اغلب مردان و زنان با آن موجه اند و کم پشتی موی سر را تا حدودی تجربه می کنند، ما به طور طبیعی در طول شبانه روز 50 تا 150 تار موی سر خود را از دست می دهیم، در بیشتر موارد ریزش مو، قسمتی از سیکل طبیعی رشد مو است و فرد نباید نگرانی زیادی تا زمانی که مقدار ریزش مو بیش از حد اعتدال بشود، داشته باشد و با دیدن اولین شروع ریزش مو شدید به پزشک مربوطه باید مراجعه و نسبت به درمان اقدام کرد.در حقیقت زمانیکه میزان ریزش مو بیش از مقدار طبیعی آن باشد، جایگزینی موهای جدید با سرعت کمتری انجام می پذیرد یا اگر موهای قبلی با موهای کوتاه تر و ضعیفتر جایگزین شوند آنوقت است که تاسی بروز می کند.
علت ریزش مو
دلایل بسیاری در ریزش موهای سر تاثیرگذار هستند ، که این عوارض شامل:
1. بیماری های روحی روانی و استرس.
2. اختلالات هورمونی ومشکلات تیروییدی. 
3. رژیم های سخت، مضر و کاهش وزن های ناگهانی.
4. جراحی و بیهوشی، و داروهای مداوم. 
5. شرایط فیزیکی و نگهداری نامناسب (محکم بستن موها، شانه کردن مداوم با برس های نا مناسب و خشن، تکرر بیش از حد در شامپو کردن و رعایت نکردن اصول آن، استحمام با دمای نامناسب، استفاده از مواد شیمیایی یا همان رنگ کننده و حالت دهنده ها، استفاده از وسیله های برقی مو مانند: سشوار، اتو مو و ... ).
درمان ریزش مو
ریزش مو از مواردی هست که در صورت شدید تر شدن آن نحوه درمانی نیز تغییر میکند. در بیشتر موارد پزشک با توجه به معاینات و آزمایشاتی که بر روی فرد انجام میدهد تشخیص به درمان ریزش مو و یا روش های مختلف کاشت مو برای کاهش و رفع علایم میدهد. معمولا درمان ریزش مو بر اساس نوع و الگوی ریزش تعیین میشود.در بیشتر موارد پزشک سعی خود را در احیائ فولیکولهای مرده با روش تقویتی و در نهایت کاشت مو ویا ترمیم مو میکند.

کاشت مو
واژه کاشت مو در اصل به معنای پیوند طبیعی مو می باشد.همه کسانی که تشخیص می دهند دچار ریزش مو شده اند راه های مختلفی را برای درمان آن امتحان و تجربه کرده اند. افراد میتوانند با کاشت مو این مشکل را برای همیشه درمان کنند. شرایط کاشت موی هر فرد بستگی به بانک مو و قسمت اهدا کننده آن دارد،به صورتی که هرچقدر بانک مو و بخش اهدا کننده قوی تر باشد تراکم پیوند و کاشت مو بیشتری خواهیم داشت .پیوند مو به روش های زیادی انجام میشود که هدف در همه این روشها برای افزایش تراکم موها با جنبه درمانی و زیبایی صورت میگیرد. میزان پیوند موی هر فرد بستگی به بانک مو و قسمت اهدا کننده آن دارد به صورتی که هرچقدر بانک مو و بخش اهدا کننده قوی تر باشد تراکم و کاشت مو بیشتری را خواهیم داشت، اگر بخواهیم کاشت مو را تعریف کنیم باید بگوییم به مجموعه فعالیت هایی که طی آن گرفت های مورد نیاز را از ناحیه بانک مو برداشت کرده و در نقاطی که نیاز به گرفت مو دارند پیوند زده می شوند را کاشت مو می گویند.
روشهای کاشت مو 
کاشت مو دارای روش های مختلف با کاربرد های متفاوتی می باشد. از آنجا که کاشت مو ی ناحیه سر نهایتا بیش از 1 یا 2 بار قابل انجام نمیباشد در صحیح انتخاب کردن شیوه کاشت مو، پزشک و کلینیک  خود توجه فرمائید. 
کاشت مو به روش  FUT :در روش  FUT  فلپ یا نوار از پشت سر از نزدیکی گوش چپ تا نزدیکی گوش راست برداشته میشود و از آن موها را جداسازی کرده و کاشت میکنند .این روش دارای عوارضی مانند :جراحی ،بیهوشی ،دوران نقاهت بالا ،خط اسکار و...می باشد.
کاشت مو به روش FIT : در این روش بر خلاف روش fut برش و برداشت فلپ وجود ندارد ،ولی از عوارض بالایی مثل درد،خونریزی شدید،پرتی بسیار بالا،حالت عروسکی و پرتقالی مانند برخوردار است و دوران نقاهت طولانی مدت را به دنبال دارد . 
 کاشت مو به روش BHT: در این نوع متد کاشت مو به جای برداشت مو از پشت سر و و فلپ مو از موهای سایر نواحی بدن همچون کمر،سینه،ران ها و هر جای دیگر که مو قابلیت برداشت را داشته باشد برداشت و در محل مورد نظر کاشت میشود.

Dabirifar hair inplant

زیتون کارمندی بین خیابان کمیل وصالحپور    

خانم دبیری فرمرکز کاشت موی زیتون طبقه5واحد10

روش‌ های کاشت مو

کاشت مو به طور کلی به دو صورت انجام می‌شود؛ کاشت موی بدون جراحی و کاشت موی با جراحی که هر کدام تکنیک‌ها و روش‌های مختص به خود را دارند.

کاشت مو بدون جراحی

از روش‌های کاشت موی بدون جراحی می‌توان به تکنیک‌های زیر اشاره کرد:

 

  • کاشت مو به روش SUT
  • کاشت مو به روش FUE
  • کاشت به روشSUT و FUE
  • کاشت مو به روش SuperFUE
  • کاشت مو به روش BHT
  • کاشت مو به روش FIT
  • کاشت مو به روش FUT

تمامی تکنیک‌های این روش به کاشت موی بدون تراشیدن موی سر معروف هستند؛ این روش‌ها برای کسانی که هر کاری می‌کنند تا تیغ ماشین تراش به موهای‌شان نخورد و البته برای خانم‌ها بسیار مناسب هستند.

البته نتراشیدن موی سر تنها مزیت تکنیک‌های کاشت مو بدون جراحی نیست، در این روش‌ها تارهای مو به صورت تک­تک برداشت و بدون خونریزی و درد به محل مورد نظر پیوند زده می‌شوند.

نتیجه این تکنیک‌ها خط رشد طبیعی به همراه کاشت موی بسیار زیبای موهای‌تان خواهد بود.

کاشت مو به روش SUT

این تکنیک مدرن‌ترین و بهترین روش کاشت مو است که بدون درد و خونریزی در پیشرفته‌ترین کلینک‌های کاشت مو انجام می‌شود؛ در این روش، تار‌های موی شما از بانک مو (مناطق متراکم مو مثل زیرریش و سینه و…) توسط دستگاه‌های اتوماتیک برداشته شده و زیر نظر متخصصین به ناحیه کم پشت منتقل می‌شوند.

از مزایای زیاد این روش می‌توان به عدم درد و خونریزی کاندید و در نتیجه عدم به جا ماندن زخم و بخیه، کوتاه و کمتر شدن جلسات کاشت، انتقال و پیوند تا ۱۴ هزار موی طبیعی و خط رویش طبیعی با تراکم بالا (تراکم ۳ برابر روش‌های دیگر) اشاره کرد.

قابل ذکر است که در این روش پس از کاشت مو، فولیکول‌های موهای‌تان به کمک دستگاه‌های لیزری تحریک و تقویت می‌‌شوند تا مانند قبل به طور کاملا طبیعی رشد کنند.

کاشت مو به روش FUE

تکنیک کاشت مویFUE  به همراه تکنیک SUT  از به روز‌ترین و مدرن‌ترین تکنیک‌های کاشت مو هستند.

این تکنیک کاشت، تائیدیه انجمن بین‌المللی متخصصین پوست و مو و FDA  آمریکا را دارد  و به اکثر کاندیداهایی که بانک موی متراکمی دارند توصیه می‌شود؛ داشتن بانک موی متراکم یکی از شروط کاشت از طریق این روش است چراکه اگر بانک موی خوبی برای پیوند نداشته باشید تراکم دلخواه­تان را بعد از کاشت مشاهده نخواهید کرد و موهای‌تان هم‌چنان کم پشت خواهد ماند.

از مزیت‌های این روش می‌توان به برداشت موها با دستگاه‌های پیشرفته و خودکار اشاره کرد که خون‌ریزی و درد را از بین می‌برند و ظرافت برداشت موها از بانک کاندید باعث پیوند طبیعی و زیبایی دوچندان موها بعد از کاشت می‌شود.

کاشت به روشSUT  و FUE

استفاده از دو روش مدرن و پیشرفته در کاشت مو، این تکنیک ترکیبی را منحصر به فرد می‌‌کند. این روش معمولا به کاندیدهایی توصیه می‌شود که بانک موی متراکم ندارند.

در این تکنیک متخصصان با ظرافت تمام، به جای یک بانک از چند بانک موی شما استفاده می‌کنند تا زیبایی عمل پیوند را به حداکثر برسانند.

مزایای کاشت مو از طریق ترکیب این دو تکنیک، کاشت موی فوق‌العاده طبیعی با تراکم بالا در مناطق طاس یا کم پشت به علت استفاده از چند بانک مو، کم نشدن و از بین نرفتن بانک موی قبلی (یعنی اگر از سینه و زیر ریش شما برای بانک استفاده شود این بانک‌ها بعد از کاشت خالی نخواهند شد و به نسبت یکسانی از هر دو بانک برداشت می‌شود)، عدم به جا ماندن درد و خونریزی و کاهش تعداد جلسات است.

کاشت مو به روش SuperFUE

این روش به علت به کارگیری دستگاه‌های فوق پیشرفته یکی از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های کاشت مو به شمار می‌رود و در کلینیک‌های محدودی انجام می‌شود.

در کاشت مو به شیوه SuperFUE، لازم است کاندید یک روز قبل از کاشت به کلینیک مراجعه کند تا متخصصین به کمک دستگاه‌های پیشرفته موارد زیر را بررسی کنند:

  • آنالیز بهترین و متراکم‌ترین منطقه برای برداشت مو برای پیوند بهترین پیاز‌های مو که قابلیت رشد و دوام بیشتری را دارند.
  • بررسی تعداد کل فولیکول‌های قابل برداشت از بانک موی کاندید.
  • مشخص کردن درصد موهای سفید و سیاه بانک، بررسی بانک‌های دارای بیشترین موی سیاه برای پیوند برای زیبایی هر چه بیشتر کاشت.
  • بررسی و معاینه پوست قبل از کاشت برای تست هرگونه بیماری پوستی و قارچی.

در این تکنیک به علت هوشمند بودن دستگاه،  آنالیز به صورت کامپیوتری انجام  می‌شود و احتمال هر گونه خطا و اشتباه پزشکی به صفر می‌رسد و در نهایت کاشت به بهترین شکل ممکن انجام می‌‌شود.

از دیگر مزایای این تکنیک می‌توان به سرعت برداشت و پیوند، تراکم چند برابر موهای کاشت شده، هوشمند بون تیغه برداشت دستگاه SuperFUEو در نتیجه عدم آسیب‌رسانی به ریشه موهای برداشت شده، به حداقل رساندن زمان نقاهت وترمیم به علت ظرافت عمل کاشت اشاره کرد.

بیمه ایران و بیمه هیومانا برای متد SuperFUE ، ضمانت بی قید و شرطی از آمریکا ارائه می‌‌دهند که مزیت ویژه‌ای به شمار می‌رود.

کاشت مو به روش BHT

در این روش نیز مانند دیگر تکنیک‌های توضیح داده شده، پیاز‌های مو از بانک موی شخص کاندید برداشته می‌شوند و در منطقه  کم تراکم کاشت می‌شوند با این تفاوت که چندین منطقه خاص را در بدن شخص (مانند کتف، ران، کمر و …) به عنوان بانک انتخاب می‌کنند و با دستگاه‌های مخصوص پیاز‌های مو را برداشته و پیوند می‌زنند.

دراین روش نه تنها بانک موی خود را از دست نمی‌دهید بلکه به علت چند بانکه بودن عمل برداشت، تراکم و زیبایی کاشت بالا رفته و در نهایت موهای‌تان را زیبا و طبیعی مشاهده خواهید کرد.

کاشت مو به روش FIT

در این تکنیک، کاشت مو به وسیله دستگاه‌های برداشت موی دستی (هولدر‌های دستی)، از بانک موی شخص کاندید فولیکول‌های مو را به صورت گروهی و دانه‌ای برداشت کرده و در منطقه خالی پیوند می‌زنند.

در این روش به علت دستی بودن دستگاه هولدر، عمل برداشت پیاز مو کند انجام می‌شود و تمام فولیکول‌های مو را نمی‌توان در یک جلسه ‌انتقال داد؛ در نتیجه به علت طولانی شدن زمان کاشت و عدم خون‌رسانی به موقع، پیازهای مو از بین رفته و توانایی رشد خود را از دست می‌دهند.

از دیگر معایب این روش می‌توان به مصنوعی بودن کاشت، ریزش پیازهای مو بعد از حداکثر ۸ ماه و از بین رفتن بانک موی شخص کاندید اشاره کرد.

کاشت مو با جراحی

این تکنیک در کنار تراشیدن موی سر، عوارضی مانند خون‌ریزی و درد، دوران نقاهت طولانی و مصنوعی بودن خط رشد مو به علت از بین نرفتن زخم‌ها دارد و در کلینیک‌های پیشرفته انجام نمی‌شود.

یکی از روش‌های کاشت مو با جراحی کاشت مو به روشFUT است که در ادامه توضیح داده شده است.

کاشت مو به روش FUT

این روش یکی از روش‌های اولیه کاشت مو در جهان است.

در این تکنیک، لایه‌ای از پست سر (که معمولا پرپشت‌تر از جلوی سر است) به ضخامت ۲ سانتی متر و طول ۲۰ سانتی‌متر برداشته شده و در قسمت جلوی سر بخیه زده می شود.

معایب کاشت مو به روش FUT

تکنیک اف. یو. تی در کلینیک‌های پیشرفته استفاده نمی‌شود چرا که در این روش به علت برداشتن پوست سر و بخیه زدن آن در منطقه دیگر، کاندید درد و خونریزی زیادی را متحمل خواهد شد و در نتیجه به علت از بین نرفتن خط‌های جراحی، کاشت شما طبیعی و زیبا نخواهد بود.

کاشت مو به روش FUT مدت‌هاست که به علت عوارض زیاد، خونریزی و به جا ماندن زخم‌های پیوند انجام نمی‌شود.

کاشت ریش و سیبیل

ریش و سیبیل یکی از رکن‌های زیبایی صورت آقایان به شمار می‌رود و نبود آن ممکن است بسیار آزار دهنده باشد و توجه اطرافیان را جلب کند.

علت ریزش موی صورت آقایان معمولا یا مادرزادی است یا به تصادف و شکستگی برمی‌گردد که باعث ایجاد طاسی ریش و سیبیل به علت نبود پیاز و ریشه مو در آن محل می‌شود.

بسیاری از برند‌ها، راه درمان این ریزش را استفاده از پماد و محلول‌های‌شان معرفی می‌کنند که معمولا بهبودی در پی ندارد. تنها راه طبیعی درمان ریزش ریش و سیبیل کاشت دوباره پیاز مو در محل مورد نظر است.

کاشت ریش و سبیل به روش SUT

در کاشت ریش و سیبیل برای آ‌قایان، به علت ظرافت زیاد معمولا از تکنیک‌های کاشت مو به روش SUT و FUE استفاده می‌شود.

در این تکنیک تار‌های مو از بانک شخص کاندید برداشت شده و با خواب و زاویه طبیعی ریش و سیبیل، ظاهر و مدل دلخواه شما در محل طاس یا کم پشت کاشته می‌شود.

در کاشت به روش SUT و FUE دوران نقاهت به حداقل رسیده و بلافاصله بعد از کاشت با بازگشت زیبایی صورت­تان می‌توانید با اعتماد به نفس کامل و خیال راحت به زندگی روزمره­تان بازگردید.

کاشت ابرو و مژه

ابرو و مژه نیز یکی از فاکتورهای زیبایی در آقایان و خانم‌ها محسوب می‌‌شود و عدم وجود هر کدام از آن‌ها می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد.

کاشت ابرو و مژه به روشSUT

در این روش همان‌طور که گفتیم موها از بانک موی شخص به نقاط مورد نظر منتقل می‌شوند.

در این کاشت، موهای پیوند زده شده با ظرافتی فوق‌العاده رشد می‌کنند و جای موهای طبیعی و زیبای­تان را به خوبی پر می‌کنند.

 

افزایش ریزش مو و شمار افرادی که در مطب های متخصصان پوست و مو در جستجوی راه حلی برای داشتن موهای پرپشت هستند این روزها بازار کاشت موی طبیعی سر و.. را داغ کرده است. بهتر از قبل از استفاده از روش های مختلف کاشت موی سر در مورد انها اطلاعات کافی داشته باشید.

 

کاشت مو,روش کاشت مو,کاشت مو به روش SUT

در روش FIT گرافت های مو بصورت تک تک از پشت سر برداشت می کردند

 

تعریف گرافت
اگر با ذره بین به دقت به موهای جلو و یا پشت سر نگاه کنید متوجه می شوید که تعدادی از موها به صورت تک شاخه، تعدادی به صورت دو شاخه، تعدادی به صورت سه شاخه و بعضا تعدادی نیز به صورت چهار شاخه از پوست خارج شده اند. به هر یک از این دسته های یک تا چهار تای گرافت گفته می شود . یعنی هر گرافت عبارتست از یک یا چند پیاز مو که ساقه ی انها از یک نقطه از پوست خارج شده اند. 

 

حدود ده سال پیش کاربرد FIT بعنوان روش جایگزین در مقابل متد FUT از ناحیۀ پشت سر مطرح گردید. درحقیقت تعداد زیادی از پزشکان این روش را مورد آزمایش قرار داده اند ولی میزان موفقیت آنها بسیار متفاوت بوده است. در روش FIT گرافت های مو بصورت تک تک از نواحی واقع در مناطقی از پشت سر و اطراف گوش ها برداشت می کردند. اخیراً با ارائه انواع دستگاه ها برای استفاده در متد FIT میزان علاقمندی به استفاده از این روش افزایش یافته و به موضوعی بحث برانگیز در برابر روش FUT تبدیل شده است.


درحقیقت روش FUT از بسیاری جهات از جمله ایجاد جوشگاه (اسکار)، میزان بقای گرافت ها، درصد آسیب گرافت ها، کیفیت گرافت ها از لحاظ ساختمانی، مدت زمان عمل، عوارض و حتی هزینه عمل نسبت به FIT برتری دارد.


تفاوت کاشت مو به روش  SUT با کاشت مو به روش های FUT و کاشت مو به روش FIT:
1-در کاشت مو به روش SUT تمامی مراحل کاشت مو در یک جلسه بطور کامل انجام می شود ولی در کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT حداقل نیاز به چند جلسه متوالی یا متناوب است.


2- یکی از ویژگی های کاشت مو به روش SUT این موضوع است که تمامی مراحل برداشت گرافت ها از ناحیه دهنده و کاشت به ناحیه گیرنده با دستگاه های تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین پوست و مو انجام می شود این مساله در حالی است که در کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT مراحل برداشت مو و کاشت مو توسط انسان انجام شده و تمامی مراحل آن توسط تکنسین ها انجام می شود.

 

روش کاشت مو,پیوند مو,کاشت مو به روش FUT

  مهمترین نکته در کاشت مو تراکم مو هست


3- مورد سوم رعایت اصول بهداشت است که خیلی حایز اهمیت می باشد یکی از این فاکتور ها که کاشت مو به روش SUT را با کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT متمایز ساخته تعبیه محفظه ای داخل دستگاه است که تمام گرافت ها که توسط دستگاه برداشته شده در آن محفظه نگهداری شده، بدون دخالت دست.


4- مهمترین نکته در کاشت مو تراکم مو هست، که متاسفانه در کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT خیلی خیلی پایین است ولیکن در کاشت مو به روش SUT تراکم فوق العاده بالای آن باعث تعجب می شود. 

 

5- اکثر مراجعه کنندگان به مرکز فوق تخصصی موی رنسانس این موضوع را ابراز می کنند که آیا کاشت مو به روش SUT همانند کاشت مو به روش  FUT و کاشت مو به روش FIT جراحی ، خونریزی و درد شدید دارد؟ در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که یکی از افتخارات این روش کاشت مو و مجموعه رنسانس بدون جراحی، درد و خونریزی بودن این روش منحصر به فرد است.

 

 

 

 

 

روش های کاشت مو,پیوند مو,کاشت موی سر

  از مزیت های کاشت مو به روشSUT خط رویش بسیار طبیعی است

 
6- دوران نقاهت بعد از انجام کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT از اصلی ترن مشکلات بشمار می آید که باعث می شود بیمار حتی در محل کار و حضور در جوامع مختلف دچار مشکل شود در حالیکه در کاشت مو به روش SUT عاملی به نام دوران نقاهت به هیچ عنوان نداریم یعنی فرد بعد از کاشت مو به روش SUT فردای آن روز می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.


7- به روز بودن و پیشرفت تکنولوژی همیشه دقت در ظرافت کار را ثابت کرده است در کاشت مو به روش FIT و  کاشت مو به روش FUT برداشت تمامی بافت های زیر فلپ حتی غالبا غیر لازم برای برداشت مو و کاشت مو می باشد را نیز برداشت می کنند که بعد از مدتی شاهد بجا ماندن خط اسکار در پشت سر بیمار هستیم.


8-از دیگر مزایای منحصر به فرد در کاشت مو به روش SUT خط رویش بسیار طبیعی است که برخلاف کاشت مو به روش FIT و کاشت مو به روش FUT که جلوی موها به شکل عروسکی و یک دست است در کاشت مو به روش SUT این موها و خط نا منظم است که باعث می شود طبیعی دیده شود.

 

مراقبت بعد از عمل جراحی کاشت مو:
بعد از انجام عمل کاشت مو یکسری اعمال به منظور حفاظت از منطقه دریافت کننده گرافت‌های کاشت مو باید انجام شود. باید منطقه‌ای که کاشت مو در آن صورت گرفته است را از در معرض نور خورشید قرار گرفتن دور کرد و دو روز بعد از جراحی برای شستشوی محل مذکور باید از شامپو استفاده کرد. بعضی از جراحان به بیماران خود پیشنهاد می‌کنند روز بعد از جراحی از شامپو استفاده کنند. استفاده از شامپو بسیار مهم است چون باعث جلوگیری از دلمه بستن زخم در اطراف محور مو می‌شود.

این دلمه‌های پوستی به محور مو می‌چسبند و خطر ریزش فولیکول‌های موی تازه کاشته شده در طول ۶ تا ۱۰ روز بعد از عمل افزایش پیدا می‌کند.

در طول ۱۰ روز اول، تقریباً تمامی موهای کاشته شده، بواسطه تغییر محلی که داشته‌اند آسیب‌پذیر می‌شوند و ریزش خواهند داشت. چنین امری کاملاً طبیعی است. بعد از ۲ تا ۳ ماه موهای جدیدی از فولیکولهای جابجا شده شروع به شکل گیری می‌کنند. موی بیماران به حالت عادی شروع به رشد می‌کند و در طول ۶ تا ۹ ماه بعدی به ضخیم شدن ادامه می‌دهد. هرگونه ریزش موی بعدی به صورت محتمل از مناطقی که تحت عمل کاشت مو قرار نگرفته‌اند، صورت می‌گیرد. بعضی از بیماران برای به تعویق انداختن ریزش مو از دارو استفاده می‌کنند در حالیکه سایر افراد برای مبارزه با این امر در نهایت تن به یک عمل کاشت موی دیگر می‌دهند.

کلینیک کاشت موی دبیری فر 

فاطمه حیدرشناس